INILAH PUNCA KFC MASAK MERAH RICE WRAP RASA LAIN DI PERAK

10/01/2015 11:58:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

INILAH PUNCA KFC MASAK MERAH RICE WRAP RASA LAIN DI PERAK.. Balik dari kampung hari selasa lepas singgah sekejab ke lumut perak. Sempat lagi tu nak berjimbaraya katanya. Macam tu la rutin kami bila travel balik kampung. Ada jer tempat nak singgah katanya. Sebab tu aku cukup enjoy kalau guna jalan lama balik nak balik KL. Kalau ikut highway sumpah aku rasa jemu nak mampus. Biarlah perjalanan tu panjang takpe asalkan tak bosan. Boleh tengok tempat orang, kampung orang selain jimat duit tol. Haritu balik dari kampung ke KL memang kami tak bayar tol langsung. Tu yang sempat singgah lumut mandi laut. Aku tak mandi pun anak & laki aku jer.. Aku tukang ambil gambar jer.


Dalam perjalanan nak ke lumut tu  aku tak sure area mana tapi perak jugak la. Singgah KFC beli makanan alas perut. Sebab nak makan dalam kereta je malas dah nak singgah kedai makan. Nak jimat masa katanya. So asben aku belikan aku KFC masak merah rice wrap & dia macam biasa la spesis musang ayam goreng je la yang dia lebih bernafsu. Maka makanlah kami secara beradap dalam kereta. Tapi Rasa pelik pulak KFC ayam masak merah rice wrap kali ni aku makan. Apsal pedas giler.. rasanya haritu aku beli kfc masak merah rice wrap masa on the way nak ke PD takde la pedas macam ni. Aku tanya asben aku kenapa pedas giler.. Dia pun rasa memang pedas giler so dua2 jadi pelik kami cuma mampu ber huhuhu kepedasan tanpa ada jawapan pasti.

Aku tanya laki aku memang setiap cawangan KFC tu tak sama ke rasa dia. Sini tak pedas.. sana pedas. Dia pun tak dapat nak jawab soalan bini dia. Rupanya ini sebabnya kenapa KFC Masak Merah Rice Wrap yang aku beli kat cawangan KFC Perak kali ni Pedas Giler. Nak tau tengok sendiri la >> Rupanya Ini Sebab KFC Masak Merah Rice Wrap Pedas Giler <<

Aku ingat memang KFC pun ikut negeri.. Yelah belah2 utara ni kan suka makan pedas pedas so belah utara je dia bantai semua menu2 dia jadi pedas rupanya bukan sebab tu tapi sebab lain. Takpelah.. nak buat macam mana benda tu pun dah selamat masuk perut katanya. Halalkan je la kepedasan yang aku rasa. Hahahaha

Moral of the story.. Sangat penting periksa menu2 baru ni supaya apa yang kita beli & makan tu sesuai dengan citarasa kita. Nasib baik la aku takde sebarang penyakit yang tak boleh makan pedas kalau tidak maybe nak mandi laut kat lumut terus masuk hospital lumut katanya. hahahaha

2 comments:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com